Toimitusehdot

Seuraavia ehtoja sovelletaan Taloosi.fi ja sen asiakkaiden välisessä tapahtuvassa kaupassa.


Taloosi.fi myy LVI-tuotteita ja tarvikkeita täysi-ikäisille yksityishenkilöille (joista jäljempänä käytetään nimitystä kuluttaja) sekä yrityksille ja organisaatioille (joista jäljempänä käytetään nimitystä yritysasiakas).

Tiivistelmä ehdoista, mukana 10 tärkeintä kohtaa:

1. Tuotteiden hinnat löytyvät tuotesivuilta, tilauksesta tulee tilausvahvistus, jos vahvistusta ei tule sähköpostiin, tilaus ei ole tällöin mennyt läpi, ota yhteys asiakaspalveluun.

2. Kaikki tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat.     

3. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%.

4. Kuluttaja-asiakkaat voivat käyttää Paytrail Oyj:n maksuvaihtoehtoja , Klarna-laskua tai -tiliä.

5. Toimitustapoina ovat postipaketti, kuljetusliikkeet, ja toimitus lähimpään postiin tai suoraan asiakkaalle Manner-Suomessa. Mikäli olet tilaamassa tuotteita Ahvenanmaalle, saaristoalueille, tai ulkomaille, ota yhteyttä aina ensin asiakaspalveluun, josta varmistamme onko toimitus mahdollinen ja aiheuttaako se lisäkustannuksia.

6. Tuotteen takuuaika löytyy tuotteen asiapapereista tai ilmoitamme sen erikseen tarvittaessa.

7. Ostokuitti tai laskukopio tulee säilyttää takuuta tai virhevastuuta varten.          

8. Postin pakettituotteilla on 14 päivän palautusoikeus, , mikäli tuote on käyttämätön, myyntikelpoinen ja toimitettu suoraan asiakkaalle.           

9. Kookkaiden, yli 50 kg tuotteiden, palautuksista on sovittava etukäteen myyntiosastomme kanssa. Huom!  Tehdastuotteissa ei ole  palautusoikeutta. 

10. Takuu tai virhevastuu ei kata muun muassa virheellisestä asennuksesta, käsittelystä tai käytöstä johtuvia vaurioita eikä veden epäpuhtauksien aiheuttamia vaurioita.


Yksityiskohtaiset ehdot:

1 Tilaaminen

1.1       Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee aina ilmoittaa:

a)         kuluttajan nimi, osoite, sähköpostiosoite, postiosoite sekä puhelinnumero.

b)        yritysasiakkaan nimi, yhteyshenkilö, sähköpostiosoite, postiosoite, Y-tunnus sekä puhelinnumero.

1.2      Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin, jotka koskevat toimituksia. Voimassa olevat sopimusehdot ilmenevät kotisivullamme.

1.3       Asiakasrekisterimme on luottamuksellinen ja sitoudumme olemaan luovuttamatta tietoja eteenpäin muille kuin tässä sopimuksessa mainituille osapuolille.

1.4    Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu sähköpostilla tai puhelimitse. Asiakas sitoutuu tilauksen tekemisen jälkeen tarkkailemaan sähköpostiaan. Yhteystietomme löytyvät asiakaspalvelu -valikosta.

1.5       Tilauksen jättämisen jälkeen ilmoitamme automaattisesti asiakkaalle sähköpostilla tilauksesta. Tämän jälkeen asiakas voikin olla suoraan yhteydessä aina tilauksen käsittelijään koskien esimerkiksi tilauksen muuttamista, peruuttamista tai toimitusaikaa.

1.6       Sitova kauppasopimus tulee voimaan kun asiakas on jättänyt tilauksen. Järjestelmä vahvistaa tilauksen automaattisesti sähköpostilla.

1.7       Varaamme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä isommissa erissä, esimerkiksi huonosta saatavuudesta johtuen.

1.8      Vastuumme tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.

1.9       Kaikki myymämme tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolellisesti tuotteen tuoteselosteeseen.

1.10     Mikäli kuluttaja ei hyväksy tuotepaketin sisältöä, tulee hänen palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden puitteissa tuote takaisin myymäläämme tai erikseen sovittavaan paikkaan. Palautus koskee kuluttajalle toimitettuja tavaroita.

1.11     Selvissä tuotevirhetapauksissa voimme vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.

1.12     Emme ole vastuussa valmistajien sivuilla olevista tiedoista.

1.13     Varaamme oikeuden valikoida asiakkaamme.

2 Hinnat

2.1       Hinnaston hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%.

2.2       Joidenkin tuotteiden yhteydessä tai kun tilauksen kokonaissumma ylittää määrätyn summan, on mahdollista saada ilmainen kuljetus tai alennettu kuljetus.

2.3       Toimituskulut ovat määritelty tuotteen koon mukaisesti, toimituskulut on ilmoitettu kunkin tuotteen kohdalla erikseen.


2.4       Kaikki verkossa näkyvät hinnat koskevat vain kotisivujemme kautta ostoskorilla tehtäviä tilauksia.

2.5       Kaikkien tuotteiden tuotetiedot näkyvät kotisivuillamme.

2.6       Selvissä hintavirhetapauksissa olemme oikeutettuja vetoamaan erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Esimerkiksi jos 300 euron ilmanvaihtokonetta erehdyksen vuoksi myydään 30 eurolla.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Collector Lasku/Osamaksu

Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla voit maksaa ostoksiasi jopa 5000 €:n saakka. 

Collector Laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää.
Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio)
Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois. 

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.

Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.

Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 20 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.
Saatte täydelliset Collector Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:

Tarkemman palvelukuvauksen löydät https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

Jousto Laskulla ja Osamaksulla
Osta tuotteitamme helposti ja turvallisesti myös Jousto Laskulla tai Jousto Osamaksulla. Palvelun tarjoaa kotimainen Jousto maksutapa. Jousto Laskulla saat 14 vrk maksuaikaa (laskutusmaksu 4.90 €) ja Jousto Osamaksulla max. 24 kk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 € ja kuukausikorko 2,42 %). Miksi et ostaisi haaveilemaasi tuotetta jo tänään ja valitsisi ostoskorissa maksutavaksi Joustoa. Lisätietoja osoitteessa www.jousto.com.

Jouston tuoteseloste


3 Toimitus

3.1       Toimitamme tuotteitamme asiakkaillemme yleensä 2-7 arkipäivän käsittelyajalla kotimaassa Suomessa, emme toimita toistaiseksi ulkomaille.

3.2       Toimituksen saapuessa asiakkaan on itse tai hänen valtuuttamansa täysi-ikäisen henkilö kuitattava tilaus saapuneeksi. Ilman kuittausta kuljettajalla ei ole velvollisuutta luovuttaa tavaraa asiakkaalle.

3.3       Asiakkaan on ilmoitettava meille kuljetuksessa tapahtuneesta vauriosta viikon sisällä toimituksen vastaanottamisesta.

3.4       Kuluttajalla on oikeus peruuttaa tilaus missä tahansa vaiheessa, myös siinä vaiheessa kun tilaus on jo käsitelty. Mikäli kuluttaja ei halua noutaa tai lunastaa tilaustaan postista tai noutomyymälästä, on suositeltavaa että hän kuitenkin ilmoittaa siitä meille tai paikalliseen postiin mahdollisimman pian.

3.5       Vastaamme asiakkaalle, mikäli tavara vahingoittuu tai katoaa kuljetuksen aikana mikäli erikseen ei ole toisin sovittu.

3.6       Yhden tuotteen huono saatavuus ei velvoita meitä  varaamaan muita samassa tilauksessa olevia tuotteita. Edellytämme että tilauksessa heti saatavilla olevat tuotteet pitää voida toimittaa asiakkaalle viimeistään kolmen viikon kuluttua tilauksesta ja asiakkaan täytyy hyväksyä huonosti saatavilla olevan tuotteen jälkitoimitus tai tuotteen tilauksen peruuttaminen. Jälkitoimituksen toimituskulut veloitetaan normaalisti. Otamme yhteyttä asiakkaaseen, jos jonkin tuotteen toimitus viivästyy ja sovimme samalla asiakkaan kanssa toimituksesta.

4 Maksuehdot

4.1        Emme maksa korkoa etukäteen maksettujen tilausten rahoille.

4.2       Kunnille, valtiolle, oppilaitoksille ja isoille yrityksille myymme suoraan laskulla (14 tai 30 pv netto). Pienemmät yritykset (alle 10 työntekijää tai tase alle miljoona euroa) saavat aluksi 7 päivää netto, myöhemmin 14 päivää.

4.3       Laskulla, jossa on maksuaikaa, myymisen ehtona on aina, että yrityksestä on toimitettu tuorein tuloslaskelma ja tase joko Patentti- ja rekisterihallitukseen tai meidän sähköpostiosoitteeseemme.

4.4       Laskutusasiakkaaksi ei tarvitse hakea erikseen, varmistamme luottotiedot aina jokaisen tilauksen yhteydessä. Jos et ole ostanut aikaisemmin, toimita meille aluksi työnantajan kirjallinen valtuutus oikeudesta tehdä ostoksia laskulla (esimerkiksi sähköpostilla), jollet kuulu yrityksen johtokuntaan. Tarkistakaa sisältääkö saamanne toimitus laskun. Mikäli saamanne toimitus ei sisällä laskua ja ette saa sitä sähköpostilla viiden arkipäivän kuluessa, ottakaa yhteyttä meihin.

4.5       Mikäli työnantajasi maksaa laskulla tai toimitusosoite eroaa laskutusosoitteesta, toimita tästä vapaamuotoinen valtakirja meille sähköpostilla, mutta tee kuitenkin tilaus netin kautta. Toimita valtakirja meille heti tilauksen jättämisen jälkeen sähköpostilla, muuten tilauksen käsittely viivästyy.

4.6       Lähettämällä meille yllä määritellyt tiedot heti tilauksen jättämisen jälkeen varmistat tilauksen nopean käsittelyn.

4.7       Suosittelemme rekisteröitymistä asiakkaaksi yhteydenpidon helpottamiseksi.

4.8       Ilman erillistä sopimusta maksuajasta edellytämme tilauksen maksamista heti. Maksamattomat tilaukset peruutetaan.

5 Palautusoikeus

5.1       Kuluttajalla on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus toimitetuissa tavaroissa (mukaan lukien viikonloput ja pyhäpäivät, pois lukien toimituspäivä). Tuote palautettava tai vaihdettava viimeistään 14. päivää seuraavana arkipäivänä, eli jos 14. päivä on esimerkiksi lauantai, on tuote palautettava kanssamme sovittuun paikkaan viimeistään maanantaina. Esimerkiksi jos tilasit tuotteet 1.12, sait sen 12.12., on viimeinen palautuspäivä 27.12., joka on kumminkin pyhäpäivä, joten palautus tulee tehdä viimeistään 28.12.

5.2       Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita, ei tehdastuotteita. Palautusaikana kuluttajalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Asiakas voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen tavaraa menettämättä peruuttamisoikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön.

5.3       Tuotepakkaus tulee avata varovaisesti ja siististi. Kuluttajalla on oikeus kokeilla tuotetta, mutta ei ottaa sitä käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä. Palautettavan tuotteen tulee olla myyntikelpoisessa kunnossa.

5.4       Palauttaminen on kuluttajalle maksutonta.

5.5       Osto- tai noutohetkeksi katsotaan se päivä jolloin paketti on vastaanotettu tai vaihtoehtoisesti kuitin päivämäärä. Asiakkaan velvollisuus on todistaa päivä jolloin paketti on vastaanotettu, esimerkiksi rahtikirjalla.

5.6       Jos poikkeustapauksessa hyväksymme myyntikelvottoman tuotteen tai muuten puutteellisen tuotteen palautuksen, veloitamme omia kuluja vähintään 25 % tuotteen hinnasta.

5.7       Tuotepalautukset aina:

a) alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna) ilman turhia merkintöjä

b) mukana kopio kuitista/lähetteestä.

c) mukana takuu- ja palautuslomake täytettynä (palautuslomakkeen saat tarvittaessa sähköpostilla).

d) viimeistään 14 päivän kuluessa ostohetkestä.

5.8       Kun palautat jotain, muista pehmustaa paketti hyvin.

5.9       Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta voimassa olevan hinnaston mukaan.

5.10     Puutteellisesti palautetut paketit lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.

5.11     Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.

5.12     Ulkomailta tehtyjen palautusten postikulut joutuu asiakas maksamaan itse.

5.13     Tehdastilauksissa ei ole palautusoikeutta (ilmoitetaan asiakkaalle erikseen).

6 Takuu

6.1       Kaikilla kuluttajille myytävillä tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen vähintään kuuden kuukauden takuu. Takuu on myyjän tai aikaisemman myyntiportaan vapaaehtoisesti antama lisäsitoumus. Takuun antaja vastaa siitä että tuote toimii määräajan. MixSix Palvelut Oy:n antama takuu on yleensä 6 kuukauden pituinen.

6.2       Maahantuojan tai valmistajan tarjoaman takuuajan näet valmistajan kotisivuilta tai ilmoitamme sen tarvittaessa.

6.3       Takuu-aika alkaa kuitissa tai laskussa olevasta päiväyksestä ja kestää kuitissa määritellyn ajan kuukausina. Tuotteen takuuvaihto tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

6.4       Mikäli tuotteen valmistaja, maahantuoja tai valtuuttama huoltoliike tarjoaa tuotteelle takuun, rajoittuu velvollisuutemme hoitaa tuotteen takuu aina kuluttajasuojalain 5 luvun yleisiin virhesäännöksiin.

6.5       Kaikki takuupalautukset testataan ensin. Takuun edellytyksenä on tuotteen tai osan käyttäminen valmistajan suositusten ja ohjeiden mukaisesti. Voimme vapautua takuuvastuusta, jos saatamme todennäköiseksi, että tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käytöstä tai muusta ostajan puolelta olevasta seikasta. Yhtälailla mikäli myöhemmin esimerkiksi valmistajan tai huoltoliikkeen toimesta havaitaan että tuote on rikkoutunut asiakkaan huolimattomuudesta, on meillä oikeus veloittaa korjauksesta aiheutuneet kulut.

6.6       Takuu ei kata veden epäpuhtauksien aiheuttamia vaurioita, sähkökatkojen aiheuttamia laitevahinkoja, tuotteen väärästä säilyttämisestä tai puhdistamisen laiminlyönnistä aiheutuvia vahinkoja, ukkosvaurioita, tuotteiden väärinkäyttöä tai muita ohjeiden laiminlyöntiä, mukaan lukien asiakkaan puolesta sattuneita asennusvirheitä tai fyysisiä tuotteen rikkoutumisia.

6.7.      Jos tuote on sähkökäyttöinen, sitä tulee käyttää aina sähköturvallisuusmääräysten mukaan.

6.8       Mikäli tuote on rikkoutunut jonkun kohdassa 6.5, 6.6 tai 6.7 mainitun seikan johdosta, tuote palautetaan asiakkaalle ja asiakkaalta veloitetaan kulloinkin voimassa oleva käsittelymaksu ja toimituskulut.

6.9       Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.

7 Toimitus- ja tuotetietovirheet, yhteensopivuusongelmat ja reklamaatiot

7.3       Reklamaation voit lähettää meille sähköpostilla tai kirjeitse  . Reklamaation mukana täytyy olla kopio ostoskuitista (myös sähköpostilla tullut versio kelpaa), kuitinnumero sekä asiakkaan tilinumero. Puutteellisesti tai myöhässä tehtyjä reklamaatioita ei käsitellä. Reklamaation käsittelyaika on yleensä 2-4 viikkoa. Reklamaation suuruus eli korvattavan summan pitää olla vähintään 17 euroa, sitä pienempiä reklamaatioita ei käsitellä.

7.5.      Kaikki kaupan purkamiset ja alennukset suositellaan aina sovittavaksi kirjallisesti sähköpostilla. Puhelimessa tehtyjä kaupan purkamisia tai alennuksia voi olla myöhemmin jälkikäteen vaikea tarkistaa tai varmentaa.

Tutustu kuluttajan oikeuksiin kuluttajaviraston sivuilla. Kuluttajaviraston kuluttajaneuvonnan puhelinnumero on 071 873 1901, kuluttajaoikeudellinen neuvonta puh. 010 19 4675. Voit myös kääntyä oman kuntasi kuluttajaneuvojan puoleen soittamalla oman kuntasi vaihteeseen ja pyytämällä kuluttajaneuvontaan.